Jeg føler mig forbandet med hensyn til kobling ?
Erkender at der bliver givet godt med gas fra stående start ... Men ny xjr 1300 RP 19 motor med 111 HK på dækket og kun kørt 19.000 km
Og så slipper kobling ved hårdt bundtræk og fuld gas.
Kører på silikoline 10/50 pro 4 plus fuld syntetisk olie.
Kan for meget olie påfyldt være skyld i slip ?
Hvilke koblings plader har i gode erfaringer med. ?
På min gamle 1200 motor, er alt prøvet ,fra forskellige olietyper og kørt med 2 trykplader og skiftet til Fjr trykplade ,, men kun problemer
Hvis nogen har en holdbar løsning så ,, hit med den .. Takker og god sommer
Koblingsslip nyere xjr 1300 motor
- Boksa575
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 21 apr 2015 10:10
- Geografisk sted: Ringsted
- Model: FJ 1200 3SK
- Årgang: 1990
Koblingsslip nyere xjr 1300 motor
Boksa 575 fxjr 1200
- Carsten198
- Indlæg: 80
- Tilmeldt: 21 apr 2015 20:51
- Geografisk sted: Jægerspris
- Model: FJR og XJR 1300
- Årgang: 2006
Re: Koblingsslip nyere xjr 1300 motor
Hej
Nu spørger du om mange ting - men det er jo lige til at undersøge for for meget påfyldt olie - og er der for meget på - så start med at få det hevet ud. Selvfølgelig har den kun kørt 19.000 - men jeg går ud fra at du ikke har haft den fra ny - samtidigt med at der jo ingen garanti er for det lave kilometertal. Hvor om alting er - så ved du ikke hvor meget og hvordan kilometerne er kørt: der kan jo godt have været uddelt en del "brændere" - og så slider det jo. Men start med olien.
MVH
Carsten
Nu spørger du om mange ting - men det er jo lige til at undersøge for for meget påfyldt olie - og er der for meget på - så start med at få det hevet ud. Selvfølgelig har den kun kørt 19.000 - men jeg går ud fra at du ikke har haft den fra ny - samtidigt med at der jo ingen garanti er for det lave kilometertal. Hvor om alting er - så ved du ikke hvor meget og hvordan kilometerne er kørt: der kan jo godt have været uddelt en del "brændere" - og så slider det jo. Men start med olien.
MVH
Carsten
Husk: vi kører MC for sjov
Re: Koblingsslip nyere xjr 1300 motor
Hej.
Jeg fik en xjr 1200 motor på min i vinters, med stor hjælp fra et par stykker i klubben.
Efter en uges tid begynder den at glide i koblingen når motor er kold. Når motoren bliver driftsvarm glider den kun i koblingen ved bundgas i lidt høje omdrejninger.
Min løsning har været at skifte til en tykkere olie, 20/50 med Jason ma02 specs, i mit tilfælde en Castrol olie, mærke er nok underordnet men mere en religion , olieskiftet hjalp noget men ikke nok.
Om der skal anden olie på en xjr aner jeg ikke, men i mit tilfælde hældte jeg en al for tynd olie på.
Rent tilfældigt stødte jeg på en gut som havde en kobling liggende som jeg var heldig at få næsten foræret, mærket er Ebc med en forstærket fjeder, lameller og inkl ny pakning.
Jeg fik hjælp til at skifte den, og var overrasket over hvor let det meste var at skifte, den blev stillet på sidestøttefoden så olien kunne komme over i den anden side af motoren, også var det bare af med sideskjoldet uden at tappe olien af.
Og hold nu op det er som at få en ny cykel, den glider ikke mere og glæder mig til på torsdag hvor den skal til Norge og køres hårdt
Mvh
Jesper
Jeg fik en xjr 1200 motor på min i vinters, med stor hjælp fra et par stykker i klubben.
Efter en uges tid begynder den at glide i koblingen når motor er kold. Når motoren bliver driftsvarm glider den kun i koblingen ved bundgas i lidt høje omdrejninger.
Min løsning har været at skifte til en tykkere olie, 20/50 med Jason ma02 specs, i mit tilfælde en Castrol olie, mærke er nok underordnet men mere en religion , olieskiftet hjalp noget men ikke nok.
Om der skal anden olie på en xjr aner jeg ikke, men i mit tilfælde hældte jeg en al for tynd olie på.
Rent tilfældigt stødte jeg på en gut som havde en kobling liggende som jeg var heldig at få næsten foræret, mærket er Ebc med en forstærket fjeder, lameller og inkl ny pakning.
Jeg fik hjælp til at skifte den, og var overrasket over hvor let det meste var at skifte, den blev stillet på sidestøttefoden så olien kunne komme over i den anden side af motoren, også var det bare af med sideskjoldet uden at tappe olien af.
Og hold nu op det er som at få en ny cykel, den glider ikke mere og glæder mig til på torsdag hvor den skal til Norge og køres hårdt
Mvh
Jesper